mindfulness - ro - kreativitet - selvværd 

En mindful hverdag styrker børn/unges evne til 

  • at mærke sig selv, 

  • at blive fortrolige med

    • kropslige sansninger,

    • følelser og tanker,

    • egne reaktionsmønstre​,​

  • at tage vare på sig selv,​

  • at være åben og forstående overfor andre (empati), 

  • at være nysgerrig fremfor vurderende. 

I en sådan proces øges også evnen til

  • fordybelse,

  • koncentration (fokuseret opmærksomhed),

  • skole/institutionsparathed (fra daginstitution til gymnasium).

 

Mindfulness er et relevant redskab både i 

  • den almene dannelse,  

  • den sundhedsfremmende institution/skole/familie,

  • specialpædagogikken ( børn med særligt behov),

Orkestrering af en mindful hverdag

- starter med de voksne.

Har du ønsker om 

  • skabe mere ro og nærvær i klasserummet/ det pædagogiske rum

  • mindske antallet af stressorer

    • for alle

    • for de særligt sensitive

    • for de med opmærksomhedsudfordringer.

    • for dig selv

  • at få kompetencer til at orkestrere en mindful pædagogisk ledelse?​

Om mit arbejde:

 

Mit arbejde med børn og mindfulness er blandt andet forankret i ​ 

  • egne forskningsprojekter om børn og mindfulness,

  • erfaringer om børn med særlige behov fra tidligere ansættelse som PPR-psykolog. 

  • undervisning af studerende på pædagoguddannelsen i Mindfulness, ro og berøring

  • se også Mindfulness i omsorg og undervisning

Opmærksomhed på krop og åndedræt er centrale ressourcer i din  håndtering af stress, smerter, uro, tankemylder og angst.

Psykolog, ph.d. Mia Herskind

KONTAKT 40981848 eller miaherskind@hotmail.com

​© 2008 mindthebody

Birkerød, Gentofte, København.